måndag 10 maj 2010

Tillbaka på jobb

Så är jag tillbaka på jobbet. Jobbet är antagligen det bästa jobb man kan ha.
Mina vänner Lotte och Steve har en boutique som heter Deseo på Beniras Beach.
Beniras ligger på norra delen av Ibiza och är känd för att vara hippie stranden.
Varje söndag samlas trumslagare från hela världen vid solnedgången och trummar
och spelar didjeridoo. Det kommer massor av folk och det är verkligen magiskt.
Beniras är den strand där alla som bor här håller till och förutom shoppen finns
det 2 spanska och 1 italiensk restaurang, en pizzeria och en juice bar. Pizzerian
ägs av en fransk familj där 3 generationer hjälps åt. I juicebaren har vi Cliff
och Charity som gör de mest fantastiska juicer och drinkar av färsk frukt.
Vi är som en stor familj och alla våra barn är förståss med på jobbet. Mitt jobb
är att sälja kläder i butiken som faktiskt är Matthew Williams favorit butik
på Ibiza. Vi har kunder som Kate Moss, Jade Jagger m. fl. Just nu håller vi på
att göra i ordning den och vi har så kul. Vi äter pizza, dricker vin, spelar
boule och känner förväntan inför säsongen som snart startar.
Lotte gav mig toppar som vi inte kunde sälja förra säsongen p.g.a att de krymper
vid tvätt. Jag klippte trasor och gjorde en liten pall till henne i 40 års
present. Jag återkommer om Beniras när allt är öppet och på plats
Hasta luego

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar