söndag 2 maj 2010

Lunch uppe på berget






Häromdagen var vi på lunch hemma hos Amanda m. familj. Amanda är en
helt underbar kock och odlar mycket av sina egna grönsaker själv och använder
nästan bara ekologiska råvaror. Hon är en sån som kan svänga ihop en riktig
gourmet middag av ingenting, och hon bjöd på pollo payes (naturkyckling från
Ibiza, couscous med en blandning av lök, russin och nötter stekta i olja och
honung ( gud, va hungrig jag blir!) och en sallad av allt det gröna i hennes
lilla grönsaksland. Till hennes födelsedag virkade jag ett par korgar som
jag tänkte att hon kunde använda att samla grönsaker i, och så här fina blev de
Hasta luego

5 kommentarer:

  1. For noen flotte og sommerlige bilder. De kurvene er bare supre.

    SvaraRadera
  2. Underbara korgar! De lägger jag upp på Yarny genast - hoppas det är ok :)

    SvaraRadera
  3. Kul att hitta hit! Fina saker du gör. Hit kommer jag tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Det høres godt ut...
    Og kurvene ble riktig fine.

    SvaraRadera
  5. Toppenfina! Vi skulle behöva såna till vår trädgård! Virknål? Antar att dom är virkade av tygremsor, eller? Hur gör man? Nu blir jag jättenyfiken och inspirerad!
    Annette

    SvaraRadera