måndag 24 maj 2010

Klipp Klipp

En gång när jag var på arbetsförmedlingen här på Ibiza, frågade
min handläggare vad jag gjorde på fritiden. Jag berättade att jag
spenderar timmar på att klippa tygremsor och virka. Klippa
som klippa tyckte hon och erbjöd mig en utbildning till hår–
frisörska. Det är inte alls nånting som jag har läggning för,
faktum är att jag klippte Simon en gång når han var liten, och
efter det fick jag lova Frank att aldrig någonsin göra det igen.
Så vilken tur att vi har svenska Hannah här på ön som kommer
hem och klipper hela familjen. Hannah är från Luleå och har
precis flyttat hit och har redan massor av nöjda kunder.
Och så var det Elens födelsedag i helgen, så jag gjorde en
korg till henne. Färgerna matchar hennes vardagsrum, och det är
tänkt att den ska rymma alla laddare och fjärrkontroller som
ligger och skräpar överallt hemma hos henne.

Hasta luego

1 kommentar: