onsdag 21 april 2010

Photoshoot och recycling

Många av oss som bor på Ibiza kommer från olika länder och mött
vår man eller kvinna när vi varit ute och rest. Jag träffade min i Indien
första gången och nästa gång vi träffades var i Danmark och blev
ihop. Så ibiza är fullt av mixade par med barn, och i mode kretsar
är Ibiza känt för alla vackra barn med speciella utseenden. Vi får
ofta meddelanden om att komma på casting med barnen, det kan t.ex vara
Monsun som behöver barn till sin reklam kampanj. Jag väntade till Simon
var 10 år med att få vara med till casting, eftersom det kan vara
svårt att förstå varför man inte blir uttagen. Och även om jag hade
förklarat och det var han som bad om att få vara med, blev han
otroligt besviken när dom valde hans kompis och inte honom. Då
bestämde jag att det var första och sista gången han fick vara med.
Men så ringde en casting firma och ville ha vår hund med till ett
uppdrag. Han fick inte jobbet, men se så fint han kan strike a pose!

Idag har jag klippt trasor till ett nytt projekt. Jag använder inte garn
när jag virkar, utan klipper trasor av lakan eller t-shirts som jag
hittar runt omkring. Min man är producent och får reklam t-shirts
överallt han kommer, och jag letar alltid i hans garderob efter tröjor
som han inte använder längre. När det kommer till lakan brukar jag
få säckvis när nån flyttar från |biza eller bara bytt hus. Den turkosa
stora mattan i mitt första inlägg, är virkad av Noel Gallaghers (Oasis)
gamla lakan som jag fick när han sålde sitt hus på Ibiza. Mattorna av t-shirts
är mjuka och lätta att tvätta i maskinen, men de i lakansväv är ofta
så stora att dom inte går in i en tvättmaskin, utan ska helst kemtvättas.
Här är bilder på en matta av var kvalitet och jag har använt 2 färger
samtidigt för att få struktur. Den ljusa har jag tyvärr bara en liten
snutt bild av, men den var min favorit innan den skulle vidare till
sin ägare. Den mörka heter Katrine och den ljusa Sophie

Hasta luego

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar