fredag 9 april 2010

Istället för att vänta på att min bild här på bloggen passar in i headen, är det bättre att komma igång. Denna blogg kommer att handla om mig och min vardag på Ibiza och förstås mina virk projekt. Jag bor sedan 5 år på Ibiza med min danske man och min 11 årige son. Vintrarna här är faktiskt kalla och det är väldigt dyrt att bo här. Så den första vintern försökte jag hitta golvmattor som inte kostade allt för mycket, men det fanns bara inte att få. Jag gick igång med att virka en rund matta i glada färger och efter 2 veckor var den 3 meter i diameter.Underbar och varm på det kalla sten golvet. Efter det har jag virkat virkat korgar, mattor, sittpuffar till många hus här på Ibiza och det svenska arvet passar jättebra in här också. Just nu är jag i gång med ett överdrag till min hemgjorda kökssoffa, men mer om det i nästa inlägg, Hasta luego!

1 kommentar:

  1. Hei.
    Ser du har satt deg opp som følger av bloggen min.
    Hva slags garn bruker du i gulvmattene dine?
    Jeg har i mange å kjøpt vaskbare matter på Ikea, men fargene er ikke allid like pene...
    Jeg har hund, og da er det en fordel med matter som kan vaskes.
    Får du kjøpt garnet der på Ibiza, eller får du det fra Sverige?
    Tror det blir interessant å følge med på bloggen din...

    SvaraRadera